Gingerlove secondary

Alain Indria van Ginger Love: “Ga er keihard voor. There is no way back!”

zondag 18 december 2016

Printdeal laat zien wie je bent. Daarom gaan we elke maand langs bij een klant met de vraag: wie ben je en wat doe je? Deze maand: Ginger Love. Alain Indria bouwde deze legendarische drank vanuit de biozaak van zijn moeder in Antwerpen uit tot een internationaal merk, met endorsements van Sting, Moby en Beyoncé. In zijn kantoor in Mortsel spraken we Alain over marketing en hoe hij bouwt aan zijn merk.

Gingerlove 1

Vertel eens, wie ben je en wat doe je? Ik ben Alain Indria, een ondernemer van 51 jaar. Een ondernemer in hart en ziel. Ik heb eerst vroeger de wereldbeker gedaan, nog in het surfen. Op Mauï en in Californië geleefd. En dan mijn eigen merk gebouwd, Ginger Love. We zijn nu in tien landen actief.

Hoe is het allemaal begonnen? Ik was zes toen mijn mama Lombardia heeft overgenomen. Dat is een dieetwinkel uit 1902. Ik ben echt opgegroeid tussen de gezonde producten. Ginger Love was een lekkere warme drank die ik voor mijn eigen heb gemaakt. Als bioboy heb ik nooit koffie gedronken en ik was alle theetjes beu. Toen is de Wall Street Journal per toeval binnengelopen en heeft een Ginger Love geproefd en er een artikel over geschreven. “Best ginger tea on earth,” ja dat helpt natuurlijk. Toen hadden we eigenlijk nog geen eindproduct. We hebben hard gewerkt, op 1 mei 2010 stond het eerste Ginger Love-doosje.

Gingerlove 2

Doen jullie veel aan marketing en promotie? We gebruiken heel veel social media. En we gebruiken objecten: car wrapping, flyers bestellen, displays. Als ik een product lanceer dan is het eerst een flyer, dan een display, dan een poster laten drukken. Vaak komt zo’n vraag ook van klanten, die zeggen: “Ja ik heb een groot buitenpaneel, wat kun je daarop zetten?” Wij geven ze dan een paar opties, zodat ze kunnen kiezen, objecten of decors die ze kunnen gebruiken bij de verkoop van hun artikels. Voor de eindconsumenten doen we soms een hebbeding erbij als je twee of drie artikels koopt.

Ik heb inmiddels ook de nodige celebrity endorsments: Moby, Sting, Beyoncé. En die mensen, ik vraag hen ook: waarom maak je promo voor ons? Dan zegt zo’n Sting: “But your mama had one of the first organic stores on earth man!” Jullie zijn een familiebedrijf, wij willen voor jullie reclame maken.

Wat zijn je plannen voor 2017? In Australië zouden we graag willen uitbreiden. We zitten nu in 10 landen en als old surfer vind ik Australië wel de max om te doen. Dat is toch fantastisch hè? En ja, we hebben nog een gamma van producten die we gaan uitbrengen, dus onze range wordt groter.

Gingerlove 3


  1. #Marketing
  2. #Klanten
  3. #Producten en materialen

Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van NL, precies zoals jij het hebben wil.
Printdeal.be

Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van België, precies zoals jij het hebben wil.

Lees meer van Printdeal.be
Klantenservice
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
www.fsc.orgFSC® C103631
The mark of responsible forestry
Drukwerkdeal is an FSC certified company with license code C103631 and certificate code CU-COC-816048. Only products labeled as such are FSC certified