Zelf een flyer maken doe je niet voor je plezier: dat doe je omdat je een doel hebt. Meer appels verkopen, klanten naar je winkel, bezoekers naar je festival, verzin het maar. Het doel van de flyer is uiteindelijk jouw doel als ondernemer. Maar hoe maak je een flyer die gelezen wordt en niet bij het oud papier belandt? Simpel: met deze 8 ingrediënten maak je de beste flyer voor jouw business.
Voor het gemak gaan we ervan uit dat je een aantal zaken al duidelijk hebt: je weet wat je aan de man wil brengen, wie die man (of vrouw) is, en wanneer je dat wil bereiken. Toch? Goed, kunnen we verder.
Wij brengen niet zomaar een zak aan de man. Nee, zeker niet meneertje. Dit is een gratis zak. Iedereen mag dat weten. Dus plakken we dat luid en duidelijk op de flyer. Met een grote sticker die je niet kunt missen. Werkt gegarandeerd als een magneet op de ogen van je lezers.
Ok, je kan dan wel een waanzinnige gratis zak aanbieden. Als je lezers daar niks aan hebben, gaan ze toch niet aanschaf over. Hoe aantrekkelijk het aanbod ook is. Je moet een behoefte van je doelgroep aanspreken. Ga in hun schoenen staan en beantwoord de vraag: ‘what’s in it for me?’. Dat antwoord verwerk je in deze tekst op je flyer.
Je flyer wordt ontvangen in de fysieke wereld. En wat daar gebeurt, merk je meestal niet. Je kunt immers niet overal zijn. Datzelfde geldt voor je doelgroep: zij ontvangen je boodschap los van elkaar. Dan valt het dood. Wat je eigenlijk wil is dat er een gesprek ontstaat rond jouw merk. Wat rumour around the brand, in paarsebroekentaal. Marketingeindbaas Peter Decuypere noemt de online conversatie onmisbaar voor je merk, vooral als je met offlinemiddelen aan de slag gaat. Een simpele manier om dat te doen? Geef je boodschap een hashtag mee die lezers in hun online interacties kunnen gebruiken.
Net als een mooie brief aan je geliefde of een overtuigende motivatie aan je beoogde werkgever, sluit je jouw boodschap af met je handtekening rechtsonder: jouw logo. Maar waarom zou je je flyer niet beginnen met jouw merk, groot in beeld op de voorkant? Ga eens in de schoenen van je doelgroep staan. Wat is voor hem belangrijker: dat hij weet van wie deze flyer komt, of dat hij zin krijgt om iets te doen met deze flyer?
Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van België, precies zoals jij het hebben wil.
Lees meer van Printdeal.beBelgië: 0800 82 299
Buitenland: 0032 3 747 57 67