Printdeal.be zet relatiegeschenkenmarkt op zijn kop

Printdeal.be pakt vanaf vandaag uit met een nieuw assortiment bedrukte goodies en relatiegeschenken. De online drukker, die in 4 jaar uitgroeide tot één van de grootste van België, daagt gevestigde aanbieders in de markt uit met ruim duizend nieuwe producten in tientallen verschillende categorieën. Met de introductie is Printdeal.be direct prijsleider in een tot nog toe vrij traditionele markt.

Bestelgemak

Printdeal.be voegt onder meer bedrukte zonnebrillen, koptelefoons, zaklampen, sporttassen, powerbanks en drinkware toe aan zijn bestaande assortiment. Naast prijs onderscheidt Printdeal.be zich vooral op bestelgemak. Waar klanten bij de meeste aanbieders zijn aangewezen op tijdrovende offerteroutes, zijn prijs, oplage en levertijd bij Printdeal.be voor alle producten direct zichtbaar. En veruit de meeste goodies kunnen online in een speciaal ontwikkelde tool worden opgemaakt, waardoor professionele branding ook voor niet-professionals binnen handbereik komt.

One-stop shop

Met de launch van het nieuwe assortiment reageert Printdeal.be op de groeiende wens van partners om al hun bedrukte producten op één adres te bestellen. Het aanbod bedrukte relatiegeschenken en goodies was bij Printdeal.be tot nu toe vrij beperkt. “Er is nog maar een klein deel van onze klanten dat Printdeal.be associeert met deze producten,” zegt Martijn Jansen, commercieel directeur bij Printdeal.be. “Dat aandeel willen we binnen een jaar vertienvoudigen.”

Disrupten

De online markt voor relatiegeschenken kan volgens Martijn Jansen nog beter. “De markt is nog weinig transparant en inefficiënt, en wij zijn als geen ander in staat om die zwaktes aan te pakken. Van bij de start disrupten we de traditionele drukwerkmarkt, met grote prijstransparantie en een nieuwe manier van orders verwerken. De prijs van bijvoorbeeld een flyer kon daardoor enorm omlaag. Qua workflow ligt het produceren van drukwerk en bedrukte relatiegeschenken niet ver van elkaar af, dus we hebben er vertrouwen in dat het ons opnieuw gaat lukken.”

Hoogseizoen

Met de launch van het nieuwe assortiment is Printdeal.be ruim op tijd voor het hoogseizoen in de relatiegeschenkenmarkt: de periode rond de feestdagen. “Nu de economie weer aantrekt willen bedrijven ook weer meer investeren in premiums voor hun personeel en relaties,” zegt Martijn Jansen. “En relatiegeschenken zijn het middel bij uitstek om klantloyaliteit een boost te geven.”

Afbeelding 1: powerbanks

Afbeelding 2: koptelefoons

Afbeelding 3: paraplus

Afbeelding 4: zonnebrillen

Afbeelding 5: zaklamp met karabijnhaak