Wat is de verwachte leverdatum van mijn bestelling?

De verwachte leverdatum van jouw product kan je terugvinden via het orderoverzicht. Bij elk product staat de datum vermeld. Let op: de verwachte leverdatum gaat pas in als de hele order is betaald en het bestand is goedgekeurd.

Hoe werken de levertijden bij Printdeal.be?

De levertijden die je ziet op onze site wanneer je een bestelling plaatst, gaan in op het moment dat je bestelling in productie gaat. De huidige dag telt mee als werkdag, als de bestelstatus ‘In productie’ is voor:

  • 12:00 uur 's ochtends bij offset drukwerk
  • 15:00 uur 's middags bij digitaal drukwerk

Dat betekent dat je bestanden vóór deze tijdstippen drukklaar moeten zijn en dat je de betaling van je order afgerond moet hebben (wanneer je voor Banconctact of vooruitbetaling hebt gekozen).

Leverdagen

Bij Printdeal.be zijn onze werkdagen van maandag tot en met vrijdag. Op zaterdag en zondag produceren we niet, maar kunnen onze bezorgpartners wel je pakket afleveren. De precieze leverdatum sturen we je toe zodra je order in druk gaat. Standaard leveren we via Bpost of PostNL. Is je pakket groter dan 1.75 meter? Dan levert DHL het pakket.

Wat moet ik doen als ik de bezorger gemist heb?

Als op het afleveradres niet opengedaan wordt, laat de bezorger een kaart achter in je brievenbus. Met de code op die kaart kun je via de Bpost of PostNL app of website tot een nieuwe bezorgafspraak maken en eventueel een nieuwe locatie afspreken. Loop je de bezorger deze tweede keer ook mis? Dan wordt je pakket afgeleverd op een afhaallocatie in de buurt. Het adres van die locatie vind je op de kaart die de bezorger deze keer bij je achterlaat. Je hebt nu tien werkdagen de tijd om je pakket af te halen. Als je binnen deze tien werkdagen je pakket niet afhaalt, wordt het teruggestuurd naar ons. Neem in dat geval even contact met ons op, zodat we samen kunnen afstemmen hoe we je bestelling alsnog bij je krijgen.

Levertijden en algemene voorwaarden

Even over de kleine lettertjes: de levertijden die je terugvindt op onze website, zijn een indicatie. Dat betekent dat ze geen zogenaamde ‘fatale termijn’ zijn, die zou kunnen leiden tot aansprakelijkheid als we die aangegeven levertijd zouden overschrijden. Er is alleen sprake van een fatale termijn als we die verplichting schriftelijk hebben aanvaard, met daarbij nadrukkelijk vermeld dat het om een fatale termijn gaat. Hoe dan ook: we horen binnen dertig dagen na bestelling te leveren, tenzij we een langere levertijd met je communiceren. Natuurlijk doen we er alles aan om je bestelling binnen de genoemde levertijd te leveren. Maar we hebben niet alles in de hand. Soms hebben we te maken met derde partijen, we hebben altijd met bezorgdiensten te maken en soms speelt het weer ook een rol. Ben je bang dat we de gecommuniceerde levertijd niet gaan halen en levert dit moeilijkheden voor je op? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we met je kunnen meedenken over een oplossing.


Klantenservice
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.