8 ideeën voor zomerpromo die je klanten gegarandeerd laat smelten

Kevin Metsu plaatste dit bericht in Tutorials

Kriebelend kruipt een zweetdruppel langs zijn ruggengraat naar beneden. De ramen werken als een vergrootglas en je klant voelt zich als de mier die erachter verbrandt. In de zomer kan je klant met een beetje geluk aan maximaal drie dingen denken: zon, zee en strand. Leuk en aardig, maar hoe zorg je dat die klant in de rustige zomerperiode aan jou denkt? Zorg dat je hem naar je zaak weet te lokken met jouw zwoele zomerpromotie. We hebben wat zinderende ideeën voor je op een rijtje gezet.

1. Kortingsthermometer: hoe heter, hoe beter!

Korting is voor veel klanten een mooie motivator om je zaak eens binnen te stappen. Zet die korting dit seizoen eens wat speelser in en koppel hem aan de temperatuur. Wat je ook verkoopt: hoe heter het buiten is, hoe voordeliger het voor je klant wordt om jouw zaak binnen te stappen.

featured-Zomerpromoties-1

Tip: maak een thermometer van Re-board en pas daarop (met bijvoorbeeld een schuifje) elk moment live de temperatuur aan. Dan weten je klanten meteen met welke korting ze bij jou shoppen!

2. Geef zonnebrillen weg

De zon is je vriend, maar voor je ogen een vijand. Wees heel de zomer top of mind en deel zonnebrillen met jouw logo uit in je zaak of tijdens evenementen. Een bedrukte zonnebril is een voordelige en geliefde weggever. Want het beste relatiegeschenk is er een dat je vaak gebruikt.

featured-Zomerpromoties-2

3. Limonadestand: koel je klanten af met gratis limonade!

Op die echt hete dagen kun je maar aan één ding denken: verkoeling. Koel je klanten af door ze een gratis glaasje ijskoude limonade aan te bieden uit je eigen limonadestand voor je zaak. Ontwerp er een van plaatmateriaal of hang gewoon een opvallend spandoek over een tafel, deel limonade uit en zie de klanten binnenstromen. Want zeg nou zelf: als je kunt kiezen tussen twee winkels die je hetzelfde bieden, dan ga je toch voor de zaak met die vriendelijk aangeboden verfrissing?

featured-Zomerpromoties-3

4. Organiseer een wedstrijd: win een powerbank

Zodra het weer het even toelaat, willen we niets liever dan naar buiten. Parken, stranden en bossen: overal waar plek is om te chillen met elkaar, doen we dat dan ook. En hoewel dat ontspannen meestal een sociale aangelegenheid is, kunnen we niet altijd zonder onze gadgets. Telefoons natuurlijk, maar ook tablets en spelcomputers spot je regelmatig in het wild. Geef je klanten daarom wat energie door ze te trakteren op een powerbank. Bij iedere laadbeurt springt jouw merk in het zicht en denkt je (potentiële) klant toch weer even aan je.

featured-Zomerpromoties-4

5. Te heet buiten? Laat weten dat bij jou binnen de airco draait

Wanner het asfalt een je teenslippers kleeft, is het tijd om de straat te vermijden. Heb jij een airco vrolijk brommen in je zaak? Maak dat duidelijk om je zaak binnen no-time te vullen. Zet een stoepbord voor de deur en zet op het topbord iets als ‘Airco inside!’. Zeker weten dat er onder al die koudezoekers nieuwe klanten zitten.

featured-Zomerpromoties-5

6. Evenementidee: ruil je bezwete shirt in voor een schone!

Vervelen is verleden tijd: op ieder moment in de zomer is er wel een festival, beurs of ander evenement. Een moment om je helemaal af te sluiten van de wereld en op te gaan in het feestgedruis. Toch is het wel prettig om je tijdens zo’n festijn enigszins menselijk en fris te voelen. Val daarom op met je merk door gratis T-shirts uit te delen. Een win-winsituatie: de festivalvierders lopen er weer fris bij en jouw merk verspreid zich als een frisse wind over het festivalterrein.

featured-Zomerpromoties-6

7. Gooi met de pet naar je klant (echt!)

Bij tijd en wijle modieus en altijd praktisch: dat is de pet. En een cap met jouw merk erop geborduurd of gedrukt kun je natuurlijk zo hip maken als je zelf wilt. Geef de pet weg bij bijvoorbeeld iedere bestelling of aankoop boven een bepaald bedrag en je zult zien: bij de eerstvolgende zonnige dag zie je jouw merk op de hoofden van talloze mensen op straat.

featured-Zomerpromoties-7

8. De dorstlesser voor onderweg

Zo’n anderhalf tot twee liter water moet je per dag drinken om je vochtbalans op peil te houden. Voorkom dat er onnodig veel plastic wegwerpflesjes gekocht worden en help je klanten gehydrateerd te houden door ze op bedrukte drinkflessen te trakteren. Het is een cadeau wat je het hele jaar door kunt uitdelen. En wat je tijdens een hete zomer overal in het straatbeeld terugziet.

featured-Zomerpromoties-8

banner-blog deel-de-zomer