Opvallen bij je doelgroep: van levensbelang als jij een boodschap over te brengen hebt. En een uitdaging. De hoeveelheid uitingen die dagelijks op consumenten afgevuurd wordt is bij nauwelijks te houden. Hoe scoor je toch voldoende aandacht in die mediastorm? Adverteren is pas de moeite waard als je opvalt bij je doelgroep. Dus doe jij je uiterste best in het oog te springen. Misschien met op vorm gesneden reclamemateriaal. Zoveel mogelijk attentiewaarde scoren, dat is het doel!
Je hebt verschillende manieren om dat te bereiken met je boodschap. Het helpt als de boodschap zelf opvallend is. ‘Onbeperkt eten!’ bijvoorbeeld, of ‘Gratis geld!’ zijn boodschappen waar mensen van opkijken. Laten we eerlijk zijn: wat jij te bieden hebt is zelden zó opvallend. Dus moet je op een andere manier de aandacht trekken.
Je kunt simpelweg vertellen wat jij te bieden hebt. Maar hoeveel mensen kijken om als jij alleen vertelt dat je appels verkoopt? Humor (Komt een appel bij de dokter, vraagt die: ‘Wat scheelt eraan?’ Zegt de appel: ‘Ik vlieg met korting de winkel uit!’) en emotie (“Weet je nog, toen jij van je step afviel en je lieve oude opa jouw troostte met zo’n heerlijke appel uit onze winkel?”) zijn krachtige gereedschappen om aandacht te scoren. Maar niet altijd trefzeker. Grappen zijn heel snel flauw (zie ons voorbeeld) en emotie is heel persoonlijk (ik had vroeger niet eens een step).
Het is makkelijker opvallen met iets dat afwijkt. Bijvoorbeeld in de stapel folders die je wekelijks thuiskrijgt. Die puilt uit van de standaard gevouwen boekjes. Wat nou als jij kiest voor een kaart in de vorm van een appel? Die valt uit het pakket en valt direct op door zijn aparte vorm.
Dat geldt ook buiten. In de etalage of in de winkelstraat. Wat dacht je van een groentewinkel waar het plafond vol hangt met verse appels, een schoenenwinkel waar het laatste model levensgroot in de etalage staat of een winkeliersvereniging die zijn voorjaarsacties promoot door de winkelstraat vol te hangen met fleurige voorjaarsbloemen en actieborden?
Opvallen is een kleine moeite met op vorm gesneden reclamemateriaal [LINK], een nieuw product van ons. Reclameborden bestel je nu in elke denkbare vorm bij ons. Per stuk of meerdere tegelijk. De enige beperking is je creativiteit. Zet het in als etalagemateriaal of reclamebord: dit contourgesneden plaatmateriaal geeft jou de ruimte op te vallen zoals jij dat wil.
Decoratiemateriaal bestaat om jou je boodschap over te laten brengen. En ons op vorm gesneden plaatmateriaal helpt je daarbij maximale attentiewaarde te scoren. Op de winkelvloer, op straat of tijdens evenementen.
Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van België, precies zoals jij het hebben wil.
Lees meer van Printdeal.beBelgië: 0800 82 299
Buitenland: 0032 3 747 57 67