• Altijd de beste deal
  • Snel, sneller, snelst!
  • Al meer dan 7 jaar superbetrouwbaar
  • Gewoon goed gedrukt
  • Alles waar inkt op kan
  • Geen gedoe
  • kiyoh score9.1 kiyoh 245 beoordelingen
header-reis-klant

Op reis met je klant (en 25 trucs om op te vallen onderweg!)

Friday, March 26, 2021

De deuren opengooien, klanten blij maken en gewoon doen waar je goed in bent: je kan haast niet wachten! En omdat de timing zo onzeker is, moet je wel snel schakelen als jouw sector (deels) van het slot mag. Heb jij al voor ogen hoe jij je merk laat opvallen als het zover is? Met deze 25 producten trek jij de aandacht op het juiste moment.

Opvallen op het juiste moment: daar draait het om als je jouw klant succesvol wil binnenhalen. Maar hoe weet je nu wanneer dat moment er is? En welk middel zet je dan in om jouw boodschap over te brengen? Wel, daar helpt Koen ons bij, hij is eventjes onze denkbeeldige klant. Samen met hem lopen we de route van zijn huis naar jouw kassa!

Op die route kan je vijf belangrijke momenten identificeren:

  1. Bij Koen thuis
  2. Onderweg
  3. Voor de deur van je zaak
  4. Bij jou in de zaak
  5. Aan de kassa

Drukwerk op de deurmat

//images.ctfassets.net/zar1ypr5qpcx/6fHVccu8ohPpJkf6kv4K81/fcca45a4ad09fbbc6f12b0f8b5c60a83/534-Stressvrij_1-Thuis.jpg De brievenbus rammelt en het wekelijkse reclamepakket ploft op de mat. Daar treft Koen een stapel folders en flyers aan met aankondigingen van lokale zaken die weer open mogen. Koen maakt gelijk een afspraak bij de doe-het-zelfzaak. Zijn thuiskantoor kan wel een upgrade gebruiken!

Terwijl Koen uitrekent hoeveel verf hij nodig heeft, gaat de bel. De postbode staat op de stoep met zijn nieuwe hardloopschoenen. Normaal gaat hij langs bij de sportwinkel, maar deze heeft hij vast online besteld. De doos is omwikkeld met knalblauw verpakkingstape, waardoor Koen gelijk ziet dat het pakketje inderdaad van The Running Company is. Bij het uitpakken wordt hij extra verrast met een handgeschreven kaartje. “Dankjewel voor je bestelling, Koen! Op naar mooie kilometers!”

Drukwerk voor onderweg

//images.ctfassets.net/zar1ypr5qpcx/3anR29aAGKURI343QnchDD/12ecba96550a60d42ac79090ababcf28/534-Stressvrij_2-Onderweg.jpg Het is zover: over een halfuur heeft Koen zijn afspraak bij de doe-het-zelver. Snel stapt hij in de auto en rijdt hij naar het centrum. Als hij wacht voor het stoplicht, ziet hij naast zich een bedrijfsauto van het tuincentrum die beplakt is met opvallende autostickers. ‘Ontdek wat groen kan doen!’ roepen ze. Koen denkt even na: zijn thuiswerkplek zou best een plantje of twee kunnen gebruiken…

Eenmaal aangekomen in het centrum parkeert Koen zijn auto. Hij ziet gelijk een vrolijke beachflag wapperen met de tekst ‘pick-up point’. Onderweg naar zijn afspraak loopt hij over vloerstickers heen in de vorm van hondenpootjes, die de route naar de dierenwinkel aangeven. Ook komt hij langs meer dan 10 reclameborden, waaronder zijn favoriete outdoor-winkel. “Daar moet ik ook even boeken,” denkt hij bij zichzelf. Hij ziet gelijk bij welke zaken dat kan door de posters en makelaarsborden in de etalage. Voor de ruit van een herenmodezaak zijn zelfs raamstickers geplakt met QR-codes per product. Koen scant er gelijk één met zijn smartphone. Even kijken of er nog een leuke thuiswerktrui tussen zit!

Drukwerk voor de deur van je zaak

//images.ctfassets.net/zar1ypr5qpcx/53oOWinRDojEVIJ3gIlotW/99e19a0218675f7677df31f1e2774220/534-Stressvrij_3-voor-dezaak.jpg Een paar minuten voor zijn afspraak loopt hij het terrein van de bouwmarkt op. Daar geven hekwerkbanners al aan waar hij moet zijn en staat een tent waar hij kan wachten voor hij naar binnen mag. Daar staat een medewerker hem op te wachten. “Koen, gereserveerd om 14:00? Leuk dat je er bent! Hier kun je je handen ontsmetten.” Het stoepbord naast de deurmat zegt hetzelfde: ‘Welkom terug!’

Drukwerk voor in je zaak

//images.ctfassets.net/zar1ypr5qpcx/3P2hrR5XR2XmW2zPOqJMrg/cc0fbc494351941087f41b89c56fd7f2/534-Stressvrij_4-in-dezaak.jpg Eenmaal binnen ziet Koen dat al het personeel herkenbare kleding met het bedrijfslogo draagt en een keycord met naam aan heeft. Zo blijft het toch een beetje persoonlijk, nu iedereen een mondmasker draagt. Hij loopt zijn rondje langs de schappen verf. Daar springen wobblers hem in het oog: ‘Actie: 50% korting op je tweede item!’

Drukwerk voor aan de kassa

//images.ctfassets.net/zar1ypr5qpcx/2vwxUw7jR375ob87p2pMkn/b10ca6d5460f665f9b2207fb067b86f0/534-Stressvrij_5-kassa.jpg Koen heeft zijn wagen volgeladen met klusbenodigdheden en een tuinfakkel voor zijn zus en loopt naar de kassa om af te rekenen. Daar staat een scheidingswand tussen hem en de medewerker in. Terwijl de medewerker zijn producten scant, tuurt Koen naar wat er allemaal te zien is: in een baliedisplay staan cadeaubonnen en promotie-items. “Zitten er cadeautjes bij?” vraagt de medewerker. Vlot pakt ze de fakkel in met bedrukt inpakpapier en een sticker. Alle items verdwijnen in een bedrukte tas. “Ik doe er ook een stempelkaart bij om te sparen voor korting,” kondigt ze aan. “Veel plezier ermee!”

Eenmaal thuis heeft Koen niet alleen alles binnen voor zijn nieuwe kantoor, maar is hij een beetje extra fan geworden van The Running Company, is hij geïnspireerd om planten te kopen, heeft hij de webshop van de herenmodezaak bezocht, is hij getriggerd om terug te komen naar de bouwhandel en geeft hij het merk ook weer door. En dat in zo’n korte tijd!

De take-away: kruip in de huid van je klant en bedenk hoe jij kunt opvallen. Met welk drukwerk trek jij de aandacht?


  1. #Buitenreclame
  2. #Coronacommunicatie
  3. #Creativiteit
  4. #Inspiratie
  5. #Marketing
  6. #Ondernemen
  7. #Reclame
  8. #Tips

Wout Van Gils
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.