
Op reis met je klant (en 25 trucs om op te vallen onderweg!)
De deuren opengooien, klanten blij maken en gewoon doen waar je goed in bent: je kan haast niet wachten! En omdat de timing zo onzeker is, moet je wel snel schakelen als jouw sector (deels) van het slot mag. Heb jij al voor ogen hoe jij je merk laat opvallen als het zover is? Met deze 25 producten trek jij de aandacht op het juiste moment.
Opvallen op het juiste moment: daar draait het om als je jouw klant succesvol wil binnenhalen. Maar hoe weet je nu wanneer dat moment er is? En welk middel zet je dan in om jouw boodschap over te brengen? Wel, daar helpt Koen ons bij, hij is eventjes onze denkbeeldige klant. Samen met hem lopen we de route van zijn huis naar jouw kassa!
Op die route kan je vijf belangrijke momenten identificeren:
- Bij Koen thuis
- Onderweg
- Voor de deur van je zaak
- Bij jou in de zaak
- Aan de kassa
Drukwerk op de deurmat
Terwijl Koen uitrekent hoeveel verf hij nodig heeft, gaat de bel. De postbode staat op de stoep met zijn nieuwe hardloopschoenen. Normaal gaat hij langs bij de sportwinkel, maar deze heeft hij vast online besteld. De doos is omwikkeld met knalblauw verpakkingstape, waardoor Koen gelijk ziet dat het pakketje inderdaad van The Running Company is. Bij het uitpakken wordt hij extra verrast met een handgeschreven kaartje. “Dankjewel voor je bestelling, Koen! Op naar mooie kilometers!”
Drukwerk voor onderweg
Eenmaal aangekomen in het centrum parkeert Koen zijn auto. Hij ziet gelijk een vrolijke beachflag wapperen met de tekst ‘pick-up point’. Onderweg naar zijn afspraak loopt hij over vloerstickers heen in de vorm van hondenpootjes, die de route naar de dierenwinkel aangeven. Ook komt hij langs meer dan 10 reclameborden, waaronder zijn favoriete outdoor-winkel. “Daar moet ik ook even boeken,” denkt hij bij zichzelf. Hij ziet gelijk bij welke zaken dat kan door de posters en makelaarsborden in de etalage. Voor de ruit van een herenmodezaak zijn zelfs raamstickers geplakt met QR-codes per product. Koen scant er gelijk één met zijn smartphone. Even kijken of er nog een leuke thuiswerktrui tussen zit!
Drukwerk voor de deur van je zaak
Drukwerk voor in je zaak
Drukwerk voor aan de kassa
Eenmaal thuis heeft Koen niet alleen alles binnen voor zijn nieuwe kantoor, maar is hij een beetje extra fan geworden van The Running Company, is hij geïnspireerd om planten te kopen, heeft hij de webshop van de herenmodezaak bezocht, is hij getriggerd om terug te komen naar de bouwhandel en geeft hij het merk ook weer door. En dat in zo’n korte tijd!
De take-away: kruip in de huid van je klant en bedenk hoe jij kunt opvallen. Met welk drukwerk trek jij de aandacht?

Marketeer
Lees meer van Wout Van Gils