Heb je onze blog over de geschiedenis van de visitekaartjes gelezen, en ben je op zoek naar ideeën voor je eigen visitekaartje? Laat je inspireren door deze 8 voorbeelden van beroemdheden!
De 16e president van de Verenigde Staten verdiende voor zijn presidentschap de kost als advocaat in de staat Illionois. Dat is alweer een tijdje geleden, en dat zie je aan het visitekaartje zelf: geen telefoonnummer of e-mailadres, maar wel een uitgebreide beschrijving van wat Abe voor je kan betekenen.
Niet alleen democratisch verkozen staatsleiders hadden ervaring als advocaat. Ook Fidel Castro was voor zijn staatsgreep een strafpleiter. Erg succesvol was dat niet. Hij werkte vooral voor de armen. En hoe goed hij het ook bedoelde, rijk werd hij er niet van.
Ook grote jongens zijn ooit klein begonnen. Dat geldt zelfs voor de rijkste man ter wereld: Microsoft-oprichter Bill Gates. Op zijn visitekaartjes uit de jaren ’70 hield Bill het nog op de wat formelere schrijfwijze van zijn naam.
De bedenker van de muis met de grote oren had het werk in het begin van zijn carrière niet voor het uitzoeken. Dus prees hij zijn diensten aan met deze visitekaartjes: je kon Disney inhuren voor het tekenen van strips, advertenties en tekenfilms.
Het kaartje van komiek Steve Martin is het bewijs van zelfkennis en bescheidenheid. Nuttige contactinformatie geeft hij niet, wel een bevestiging van je ontmoeting met Martin.
Slimmeriken zijn het wel, de oprichters van Google. Maar van design hadden ze geen kaas gegeten. Of van mooie visitekaartjes. Ondanks dit bedenkelijke visitekaartje, is het nog best wat geworden met dat bedrijfje van ze.
Dit kaartje laat aan duidelijkheid niets te wensen over: je spreekt met de baas van Facebook, punt uit. De arrogantie die een jonge, succesvolle ondernemer past, spat af van dit kaartje.
Als wereldberoemd popart kunstenaar ben je het aan je stand verplicht om met een opvallend visitekaartje te komen. Daar moest je Andy Warhol niet van overtuigen. Dus kon je rekenen op dit kleine kunstwerkje als je met de artiest gesproken had.
Elk van deze kaartjes zou van niemand anders kunnen komen. Ze zijn een ultieme uiting van de persoon of het beroep van de persoon. En dat is precies wat een visitekaartje moet doen: jouw beroep en persoonlijkheid overbrengen. Hoe doe jij dat met jouw visitekaartjes?
Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van België, precies zoals jij het hebben wil.
Lees meer van Printdeal.beBelgië: 0800 82 299
Buitenland: 0032 3 747 57 67