
5 tips voor effectieve coronacommunicatie
Om de verspreiding van het coronavirus te stoppen, is effectieve communicatie belangrijker dan ooit. Wij geven je daarom vijf basistips van communicatie die nu relevanter zijn dan ooit én waarmee je luid en duidelijk communiceert hoe bezoekers, medewerkers en klanten zich in jouw pand moeten gedragen.
Afstand houden, handen wassen, contactloos betalen... Allemaal maatregelen waar veel ondernemers mee te maken kregen de afgelopen tijd. Maar hoe visualiseer je die maatregelen nu zo dat ze opvallen én bijblijven bij je klanten en je personeel? Daarover krijgen we op het moment veel vragen bij Printdeal.be
Er zijn vijf simpele basisregels voor effectieve communicatie van beelden en teksten die iedereen kan gebruiken. Als je ze allemaal toepast zal je zien dat je boodschappen meer opvallen en veel beter onthouden worden. En daarvoor hoef je echt geen gediplomeerd grafisch ontwerper te zijn!
Tip 1: Hou het kort
Tip 2: Gebruik GROTE LETTERS
Tip 3: Gebruik symbolen die iedereen kent
Herkenbaarheid is superbelangrijk als je maar een paar seconden hebt om een indruk achter te laten. Dus zorg dat je iconen gebruikt die iedereen direct herkent, zonder er over na te hoeven denken.
Ook voor coronaboodschappen zijn inmiddels standaardsymbolen gecreëerd: handen wassen, afstand houden, niezen in je ellenboog en contactloos betalen. Bespaar je zoekwerk en download ze eenvoudig hier
Tip 4: Gebruik niet meer dan twee tot drie primaire kleuren
Tip 5: Maak gebruik van emotie
Als je deze tips hanteert, heb je meer dan voldoende basis om zelf aan de slag te gaan met boodschappen die opvallen én blijven hangen. Download je liever gewoon een template? Dat kan ook, wij hebben er al heel wat voor je klaarstaan!
